Polykomponenty / komplexy / a homeopatia

Dnes sa veľa pacientov rozhoduje pre homeopatickú samoliečbu. Farmaceutický priemysel na túto potrebu zareagoval a v našich lekárňach nájdete celú škálu viac zložkových  liekov od rôznych výrobcov. Tieto sú voľne dostupné a sľubujú „homeopatickú“ liečbu určitej diagnózy, prípadne prevenciu pred chorobami. S homeopatickou liečbou však nemajú spoločné nič – ani v prípade liečby ani v prípade prevencie. / pozrite si náš postoj k očkovaniu a profilaxii / . Podľa nášho názoru sa jedná skôr o homeopatický farmaceutický biznis a nie o cielenú liečbu homeopatiou. Pre lepšie pochopenie si skúste predstaviť rozdiel medzi presnou streľbou na terč a dávkou zo samopalu, kde možno jedna zo striel aj zasiahne cieľ. Tak to je aj v prípade polykomponentných prípravkov. Samozrejme, že jednotlivé zložky /samostatné homeopatické lieky/ majú vo svojej charakteristike aj riešenie určitého problému / kašeľ, prostata, časté nachladnutia…/ , preto aj pri ich použití sa dostavuje mierny účinok. Pretože klasická homeopatia nelieči chorobu ale človeka , tak túto liečbu uplatňovať nemôže. Preto je dôležité si uvedomiť , že ak vám aj predpíše „homeopat“ takýto liek, tak sa nejedná o homeopata, ale o dietanta .

Citát z knihy G.Vithoulkasa – Homeopatická veda : „ Takí ľudia sa nesmú nazývať homeopatmi. Používajú homeopatické lieky, ale neaplikujú homeopatiu. Ničia dlhodobo všetkých svojich pacientov a znevažujú homeopatickú vedu !“